Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.
Gmina Dobre - oficjalny serwis internetowy
Susza 2023
Zmiany w procedurze szacowania strat !!!
W związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego - suszy na terenie Gminy Dobre - https://susza.iung.pulawy.pl/wykazy/2023,0411032/ każdy producent rolny ma obowiązek złożenia wniosku o szacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak miało to miejsce od 2020 roku za pośrednictwem publicznie dostępnej aplikacji internetowej „zgłoś szkodę rolniczą” - https://www.gov.pl/web/rolnictwo/susza-rolnicza2
Jeżeli rolnik nie zgadza się z oszacowaniem szkód przez aplikację ma możliwość, aby oszacowania szkód dokonała również gminna komisja. Wówczas zgłoszenia szkód powstałych w gospodarstwach rolnych, na skutek niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – suszy w 2023 roku, można dokonać w Urzędzie Gminy Dobre, pok. nr 22, w godzinach od 7:30 do 15:30, w terminie do 31.07.2023 r.
Samo oszacowanie szkód przez komisję, nie upoważnia do otrzymania ewentualnego wsparcia. Jeżeli komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji internetowej, otrzyma protokół.
We wniosku należy wykazać wszystkie uprawy, nawet te w których nie wystąpiły szkody (wpisując stopień szkód zero) oraz roczną sprzedaż zwierząt i roczną ilość sprzedanego mleka (jeśli dotyczy).
Ponadto, jeżeli rolnik posiada polisę dobrowolnego ubezpieczenia upraw od co najmniej jednej z klęsk żywiołowych, wówczas należy ją przedłożyć przy składaniu wniosku celem uwzględnienia w protokole strat.
Na podstawie otrzymanych zgłoszeń, komisja do spraw szacowania zakresu i wysokości szkód powstałych w gospodarstwach rolnych, przeprowadzi lustrację upraw w poszczególnych gospodarstwach, w celu stwierdzenia faktycznego zakresu szkód. W przypadku zebrania plonu głównego przed oszacowaniem strat przez komisję, należy zostawić powierzchnię uprawy, niezbędną do przeprowadzenia szacunku strat.
Rolnik posiadający grunty w różnych gminach zgłasza szkodę osobno do każdej gminy.
Mając na względzie doświadczenie z lat wcześniejszych, informujemy, iż powierzchnia poszczególnych upraw wnioskowanych do oszacowania, musi ściśle odpowiadać tej, którą zgłoszono z wnioskiem o przyznanie płatności bezpośrednich na rok 2023 do ARIMR ! ! !
Każdy producent rolny może w danym roku złożyć za pośrednictwem aplikacji internetowej jeden wniosek oraz otrzymać jeden protokół oszacowania szkód, w gospodarstwie rolnym spowodowanych przez suszę !!!
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |
---|---|---|---|---|---|
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |