Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Konsultacje społeczne projektu Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa

24.09.2024

Ogłoszenie konsultacji społecznych projektu Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa


Stowarzyszenie Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa ogłasza konsultacje społeczne projektu Strategii OPPT Radziejowa.


I. PRZEDMIOT I TERMIN KONSULTACJI
1. Przedmiotem konsultacji jest zebranie uwag, wniosków oraz opinii do Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa wszystkich zainteresowanych interesariuszy – osób, społeczności, instytucji, organizacji, urzędów z obszaru Powiatu Radziejowskiego.
2. Termin prowadzenia konsultacji: od 25.09.2024 r. do 17.10.2024 r.


II. TRYB ZASADY I FORMY KONSULTACJI
1. Konsultacje prowadzone są w formie pisemnego wyrażenia opinii na formularzu konsultacji.
2. Projekt Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa wraz z formularzem konsultacji zamieszczone są na stronach wszystkich Partnerów OPPT:
a) Powiat Radziejowski https://www.radziejow.pl/
b) Gmina Dobre https://www.ugdobre.pl/
c) Gmina Radziejów https://www.ugradziejow.pl/
d) Gmina Miasto Radziejów https://umradziejow.pl/
e) Gmina Topólka https://nowa.topolka.pl/
f) Gmina Osięciny https://osieciny.pl/
g) Gmina Bytoń https://ugbyton.pl/
h) Miasto i Gmina Piotrków Kujawski https://www.piotrkowkujawski.pl/
3. Ogłoszenie o prowadzonych konsultacjach wywieszone są na tablicach ogłoszeń w siedzibach wszystkich Partnerów OPPT:
a) Starostwo Powiatowe, ul. Kościuszki 17, 88-200 Radziejów
b) Urząd Gminy Dobre, ul. Dworcowa 6, 88-210 Dobre
c) Urząd Gminy Radziejów, ul. Kościuszki 20/22, 88-200 Radziejów
d) Urząd Miasta Radziejów ,ul. Kościuszki 20/22, 88-200 Radziejów
e) Urząd Gminy Topólka, Topólka 22, 87-875 Topólka
f) Urząd Gminy Osięciny, ul. Wojska Polskiego 14, 88-220 Osięciny
g) Urząd Gminy Bytoń, Bytoń 72, 88-231 Bytoń
h) Urząd Miasta i Gminy Piotrków Kujawski, ul. Kościelna 1, 88-230 Piotrków Kujawski
4. Z projektem Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa w wersji papierowej można zapoznać się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Radziejowie przy ul. Kościuszki 17, pokój nr 6 w godzinach urzędowania 7:30-15:30.
5. Wypełnione formularze dotyczące konsultacji można składać w terminie wskazanym w pkt I.2 na adres mailowy e.kozlowska@radziejow.pl (bez konieczności opatrywania ich kwalifikowalnym podpisem elektronicznym) lub pocztą tradycyjną na adres: Stowarzyszenie Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa, ul. Kościuszki 17, 88-200 Radziejów lub bezpośrednio: w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Radziejowie, ul. Kościuszki 17 w godzinach urzędowania 7.30-15.30.
6. Na kopercie lub w tytule e-maila można wpisać „Konsultacje projektu Strategii OPPT Radziejowa”.
7. Uwagi, wnioski i opinie można również złożyć ustnie do protokołu u osoby podanej do kontaktu zgodnie z pkt. 10 poprzez umówienie spotkania konsultacyjnego indywidualnego (bezpośredniego lub telefonicznego). Podczas spotkania konsultacyjnego indywidualnego niezbędne jest podanie danych (zgodnie z zakresem określonym w Formularzu konsultacji) niezbędnych do wypełnienia formularza.
8. Formularze/uwagi/wnioski/opinie złożone po terminie wskazanym w pkt I.2
pozostaną bez rozpatrzenia.
9. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Stowarzyszenia
OPPT Radziejowa.
10. Osobą do kontaktu jest Edyta Kozłowska, Starostwo Powiatowe w Radziejowie,
ul. Kościuszki 17, pokój nr 6.
11. Wyniki konsultacji wraz ze stanowiskiem Walnego Zebrania Członków OPPT Radziejowa zostaną podane do publicznej wiadomości: na stronach internetowych wszystkich Partnerów OPPT podanych w punkcie II.2, a także w siedzibach wszystkich Partnerów OPPT wymienionych w punkcie II.3, w miejscu przeznaczonym na zamieszczenie ogłoszeń.

Załączniki do ogłoszenia konsultacji społecznych projektu Strategii Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Radziejowa:

Załącznik nr 1 Projekt Strategii OPPT Radziejowa.pdf (3.74 MB)

Załącznik nr 2 Formularz konsultacji społecznych.pdf (211 KB)

17.09.2024

Plakat_nafb.jpg (949 KB)

Informacja prasowa ZUS

10.09.2024

Rodzicu, pilnuj terminu! Wnioski o 300 plus tylko do 30 listopada..jpg (776 KB)

Informacja prasowa ZUS

10.09.2024

Na PUE ZUS pismo informujące o nowym programie Aktywny Rodzic. Kto je ot....jpg (939 KB)

Relacja filmowa z Dożynek Gminno-Parafialnych w Byczynie (01.09.2024 r.)

04.09.2024

Szczepienie lisów 2024

04.09.2024

Plakat, szczepienia lisów 5- 18 września 2024r.-obrazy-0.jpg (11.06 MB)

 

Plakat, szczepienia lisów 5- 18 września 2024r.-obrazy-1.jpg (9.64 MB)

Dożynki 2024

03.09.2024
W niedzielę 1 września 2024 r. mieszkańcy gminy Dobre celebrowali Święto Plonów. Tegoroczne Dożynki Gminno-Parafialne odbyły się w Byczynie i rozpoczęły się Mszą Świętą w kościele parafialnym, po której odbył się uroczysty przemarsz korowodu na plac dożynkowy.
 
W obchodach Święta Plonów wzięli udział:
- gospodarz dożynek Wójt Gminy Dobre Pan Krzysztof Staszak;
- Proboszcz Parafii Byczyna ks. Andrzej Nowak;
- Przewodnicząca Rady Gminy Dobre Pani Teresa Wiśniewska;
- Poseł na Sejm RP Pan Piotr Kowal;
- Wicemarszałek Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pani Aneta Jędrzejewska;
- Członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pan Marek Wojtkowski;
- Radny Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pan Sławomir Kopyść;
- Wójt Gminy Radziejów Pani Arleta Brochocka;
- Wójt Gminy Osięciny Pan Sławomir Staniszewski;
- Zastępca Burmistrza Miasta i Gminy Piotrków Kujawski Pan Tomasza Ciesielski;
- Proboszcz Parafii Krzywosądz ks. Jacek Borowski;
- Proboszcz Parafii Bronisław ks. Mariusz Danielewski;
- Przewodnicząca Gminnej Rady Kół Gospodyń Wiejskich Pani Anna Patyk;
- Przewodniczące KGW z gminy Dobre wraz z członkiniami;
- Druhowie OSP Byczyna;
- Radni i Sołtysi Gminy Dobre
oraz licznie zgromadzeni mieszkańcy gminy Dobre i goście.
Zaszczytną funkcję starostów tegorocznych dożynek sprawowali Pani Małgorzata Dudek z Byczyny-Kolonii i Pan Rafał Hołtyn z Czołpina.
 
Program dożynkowy objął oczywiście obrzęd śpiewania do wieńca i prezentację chlebów dożynkowych. W imieniu parafii Byczyna wieniec zaprezentowali Państwo Małgorzata i Andrzej Witońscy oraz Państwo Marzena i Tadeusz Maciejewscy, parafii Bronisław - Panie Alina Augustyn, Marzena Kierzkowska, Joanna Wróblewska, Magdalena Asser, parafii Dobre - Panowie Radosław Ćwikła, Jarosław Wszołek, Piotr Wesołowski, Zbigniew Tyczkowski, parafii Krzywosądz - Państwo Anna i Tomasz Woźniakowie i Państwo Anna i Jarosław Adamczykowie.
W skład delegacji sołectw, które zaprezentowały chleby dożynkowe weszli z kolei:
- sołectwo Bodzanowo - Państwo Sylwia i Piotr Cholińscy;
- sołectwo Bodzanowo Drugie - Państwo Ewa i Edward Marczewscy;
- sołectwo Borowo - Państwo Marta i Łukasz Małeccy;
- sołectwo Bronisław - Państwo Ewa i Andrzej Roszakowie;
- sołectwo Byczyna - Państwo Monika i Marek Ryszewscy;
- sołectwo Byczyna-Kolonia - Państwo Natalia i Mariusz Waszakowie;
- sołectwo Czołpin - Państwo Dorota i Grzegorz Bassa;
- sołectwo Dęby - Państwo Joanna i Sławomir Watkowscy;
- sołectwo Dobre - Państwo Jolanta i Ryszard Kotlarzowie;
- sołectwo Dobre Kolonia - Państwo Ewa i Paweł Wiśniewscy;
- sołectwo Dobre-Wieś - Pani Weronika Wesołowska i Pan Kamil Wesołowski;
- sołectwo Kłonowo - Pani Julia Roszak i Pan Mariusz Stanny;
- sołectwo Koszczały - Państwo Emilia i Grzegorz Woźniakowie;
- sołectwo Krzywosądz - Państwo Beata i Tomasz Wilamowscy;
- sołectwo Narkowo - Państwo Zuzanna i Grzegorz Roszakowie;
- sołectwo Przysiek - Państwo Jolanta i Szymon Król;
- sołectwo Smarglin - Państwo Karolina i Maciej Marciniakowie;
- sołectwo Szczeblotowo - Państwo Joanna i Marcin Pender;
- sołectwo Ułomie - Państwo Wioletta i Maciej Błaszakowie;
- sołectwo Bieganowo - Państwo Urszula i Krzysztof Śpiewak, Pan Jacek Wyborski;
- sołectwo Kwilno/Kłonówek - Państwo Sara i Andrzej Jaskulscy;
- sołectwo Nagórki - Państwo Dominika i Łukasz Puchalscy;
- sołectwo Pilichowo - Pani Wiktoria Witkowska i Pan Maciej Chałasiński;
- sołectwo Piołunowo - Pani Jadwiga Malec i Pan Marek Kuźba;
- sołectwo Szalonki - Państwo Martyna i Damian Jarzębińscy;
- sołectwo Tarnówka - Państwo Joanna i Marcin Fijałkowscy.
 
Święto Plonów swoim występem uświetniły występy zespołów „Kujawioki od Dobrego” oraz „Bronisławianki”. Podczas dożynek skosztować można było smacznego żurku (zasponsorowanego przez Wójta Gminy Dobre), kiełbaski z grilla (ufundowanej przez Starostę dożynek), pysznego tortu zakupionego przez Starościnę dożynek, a także innych pyszności, które czekały na stoiskach KGW. Zainteresowaniem cieszyły się również darmowe atrakcje: dmuchany plac zabaw, malowanie twarzy, brokatowe tatuaże oraz animacje dla dzieci.
 
Podczas dożynek rozegrano turniej sołecki. Delegacje sołectw rywalizowały ze sobą w konkurencjach slalom w alkogoglach, dojenie sztucznej krowy i przejazd taczką. Zacięte zmagania zakończyły się zwycięstwem sołectwa Szczeblotowo, które otrzymało nagrodę w postaci voucheru na kwotę 1 000 zł. Dwa kolejne miejsce zajęły sołectwa Bronisław (voucher na kwotę 500 zł) i Bodzanowo (voucher na kwotę 300 zł). Fundatorem nagrody za pierwsze i trzecie miejsce był Wójt Gminy Dobre, a nagrody za miejsce drugie - starostowie dożynek.
 
Podczas Święta Plonów poznaliśmy także wyniki konkursu na „Najpiękniejszy Witacz Dożynkowy”. W konkursie wzięło udział 19 sołectw i wykonano łącznie 37 witaczy. Komisja stanęła przed bardzo trudnym zadaniem, ponieważ twórcy witaczy wykazali się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością. Pierwsze miejsce i voucher o wartości 1 500 zł przyznano sołectwu Szczeblotowo. Drugie miejsce i voucher na kwotę 1 000 zł zdobyło sołectwo Kłonowo, a trzecie miejsce uhonorowane voucherem na kwotę 500 zł przypadło sołectwu Bodzanowo. Nagrody w konkursie ufundował Wójt Gminy Dobre.
 
Uczestnicy dożynek bawili się świetnie podczas koncertu Playback Show. Przed widownią zaprezentowali się Cleo, Sylwia Grzeszczak, Romina Power i Albano, Anna Jantar, Maryla Rodowicz oraz zespół Kombi. Do tańca porwał publiczność MR. GÓRAL. Gwiazdą wieczoru był zespół LILI - finaliści trzeciej edycji programu Disco Star. Dożynki zakończyły się zabawą taneczną pod gwiazdami z zespołem METRUM.
 
e1 (Copy).JPG (1.01 MB)
 
Więcej zdjęć po kliknięciu w "Czytaj więcej"

czytaj więcej

Ostrzeżenie dla wnioskodawców i beneficjentów programu "Czyste Powietrze"

30.08.2024

Ostrzeżenie dla wnioskodawców i beneficjentów programu _Czyste Powietrze_-obrazy-0.jpg (1.29 MB)

Ostrzeżenie dla wnioskodawców i beneficjentów programu _Czyste Powietrze_-obrazy-1.jpg (1001 KB)

 

22.08.2024

Dożynkki do druku.jpg (472 KB)